Γιατί χάνει η ομάδα του φαρμακείου τον ενθουσιασμό της και πώς να τον ξαναβρεί

Σε κάποια φάση της καριέρας του, κάθε επιχειρηματίας-φαρμακοποιός έχει χρειαστεί να αντιμετωπίσει ένα ή περισσότερα άτομα της ομάδας του, που έχουν χάσει τον ενθουσιασμό και την ενεργητικότητά τους. Ταυτόχρονα, είναι λογικό να μη μπορούμε πάντα να αντιμετωπίσουμε το θέμα με κατανόηση καθώς τέτοιου είδους συμπεριφορές έουν ως αποτέλεσμα την μειωμένη αποδοτικότητα, τα λάθη και την κακή συνεργασία μεταξύ των μελών της ομάδας.

Συχνότερα, ο φαρμακοποιός αποφασίζει να μην πάρει θέση και να αφήσει την κατάσταση να επουλωθεί. Αυτό είναι μεγάλο λάθος, καθώς ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι φτιαγμένος για να αναζητά νέες γνώσεις και εμπειρίες, και από αυτό πηγάζει και το κίνητρο για αποδοτικότητα στην εργασία. Όταν κατακτάται νέα γνώση, η βιολογία μας λέει, ότι εκκρίνεται ντοπαμίνη με συνέπεια το άτομο να νιώθει ευτυχισμένο και ότι έχει σκοπό.

Αντίθετα, όταν ο εργαζόμενος αρχίζει να κάνει μηχανικά τη δουλειά του, χωρίς να έχει να περιμένει κάτι διαφορετικό και χωρίς να ιντριγκάρει την ίδια του τη σκέψη, πέφτει σε τέλμα. Και δεν φταίει. Πώς όμως, μπορεί ο επιχειρηματίας φαρμακοποιός να δώσει ξανά κίνητρο στην ομάδα του;

1. Έκφραση: Στις συναντήσεις της ομάδας του φαρμακείου φροντίστε να ακούσετε τις ιδέες, τις προτάσεις και τις σκέψεις των ατόμων που πλαισιώνουν την ομάδα σας. Ακόμα κι αν αυτές οι σκέψεις δε σας βρίσκουν πάντα σύμφωνους, αποτελούν τη σπίθα που θα ξαναδώσει στους υπαλλήλους σας την όρεξη να είναι πιο ενεργοί, πιο παρατηρητικοί και πιο αποδοτικοί.

2. Σκοπός: Πίσω από κάθε «εντολή» που παίρνει η ομάδα του φαρμακείου, πρέπει να υπάρχει ένας ξεκάθαρος στόχος για την ίδια την επιχείρηση, αλλά και ένας σκοπός για κάθε άτομο που απαρτίζει την ομάδα. Είτε πρόκειται για οικονομική, είτε για άυλη επιβράβευση, θα κάνει την ομάδα να δουλεύει με όρεξη και συνοχή. Αντίθετα, στεγνές εντολές που δεν έχουν αιτιολόγηση αλλά συνοδεύουνται από απαντήσεις του τύπου «γιατί στο είπα εγώ», γεμίζουν το φαρμακείο με αρνητική ενέργεια, κάτι που έχει άμεση επίδραση στον ασθενή ή στον απλό καταναλωτή.

Ο τρόπος για να ξαναδείς τα άτομα της ομάδας σου να λειτουργούν με ενέργεια είναι απλός!
Μη διστάσεις να ανοίξεις τους ορίζοντές σου και να μάθεις νέες μεθόδους team building από επαγγελματίες του είδους, και δες το φαρμακείου να λειτουργεί ξανά στην εντέλεια!