Κάθε ομάδα φαρμακείου χρειάζεται έναν “Κώδικα Τιμής”

Κάθε επιχειρηματίας-φαρμακοποιός γνωρίζει ότι για να αγγίξει το μέγιστο των δυνατοτήτων του χρειάζεται να ακολουθείται από μία καταρτισμένη ομάδα ανθρώπων που στελεχώνουν την επιχείρησή του.

Τι καθιστά μία ομάδα σπουδαία; Σίγουρα, η κουλτούρα, η προσωπικότητα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε μέλους της ομάδας είναι σημαντικά, αλλά αν μιλάμε για μία ομάδα «πρωταθλητών», τότε απαιτείται ένα σύστημα που θα δημιουργεί δεσμούς ευθύνης τόσο από το κάθε άτομο προς την επιχείρηση, αλλά και από άτομο σε άτομο.

Όλες οι επιτυχημένες επιχειρήσεις έχουν μία λίστα ξεκάθαρα διατυπωμένων κανόνων, κάτι που θα μπορούσαμε μεταφορικά να ονομάσουμε «Κώδικα Τιμής». Πρόκειται για ένα σύνολο απλών, δυναμικών κανόνων που διέπουν μία επιχείρηση και καθορίζουν τις εσωτερικές συμπεριφορές της ομάδας. Αυτοί οι κανόνες θα βοηθήσουν την ομάδα να συνεχίσει να είναι αποδοτική, ακόμα και υπό συνθήκες πίεσης.

Παραδείγματα τέτοιων κανόνων θα μπορούσαν να είναι τα εξής:
• Να είσαι πάντα στην ώρα σου.
• Αν δεν ξέρεις να απαντήσεις την ερώτηση ενός πελάτη, ρώτα κάποιον που ξέρει.
• Αφιέρωσε χρόνο στη μελέτη και την προσωπική σου ανάπτυξη δεξιοτήτων για το πόστο σου.

Αυτός ο κώδικας είναι καλό να φτιάχνεται συλλογικά, έτσι ώστε να ακουστούν οι ανάγκες όλων, ακολουθώντας τα εξής βήματα:

1. Βρείτε μέρος και ώρα που να εξυπηρετούν όλη την ομάδα: Σίγουρα, ένα τέτοιο meeting μετά τη δουλειά δεν είναι καλή ιδέα, γιατί είναι επιφορτισμένο με κούραση και, ίσως, εκνευρισμό. Αντίθετα, μία απογευματινή συνάντηση το απόγευμα της Κυριακής δεν επιβαρύνει τόσο το κοινωνικό πρόγραμμα, και το μυαλό είναι ξεκούραστο.

2. Προτεραιότητα στα θέματα ρουτίνας: Πρώτα από όλα πρέπει να οριοθετηθούν τα θέματα που ανακύπτουν συχνά στο φαρμακείο, όπως για παράδειγμα είναι η καθυστέρηση στην άφιξη, ο τόνος της φωνής κλπ. Καλό θα ήταν να πείτε τις ιδέες σας όσον αφορά τους κανόνες που πιστεύετε ότι πρέπει να θεσπιστούν, αλλά ταυτόχρονα να είστε και ανοιχτοί στην κριτική και στη συζήτηση, ακούγοντας τις θέσεις της ομάδας σας.

3. Θεσπίστε συγκεκριμένους και ξεκάθαρους κανόνες: Μην αφήσετε τίποτα ανοιχτό στη μετάφραση γράφοντας τους κανόνες. Όλα τα όρια που μπαίνουν πρέπει να είναι σαφή, τραβηγμένα με κόκκινες γραμμές. Για παράδειγμα, μην πείτε «Καλό θα είναι να αποφεύγονται τα κουτσομπολιά», αλλά «Ποτέ μην σχολιάζετε τους συναδέλφους σας όταν εκείνοι απουσιάζουν. Να αντιμετωπίζετε ο ένας τον άλλο με ειλικρίνεια και να συζητάτε ευθέως αυτά που σας απασχολούν».

4. Όταν κάποιος κανόνας αθετείται, να το τονίζετε: Από τη στιγμή που υπάρχει κώδικας συμπεριφοράς, πρέπει να γίνονται γνωστές οι «παραβάσεις» για να λειτουργήσει. Να ενθαρρύνετε όλη την ομάδα στο να είναι ειλικρινής σε αυτόν τον τομέα, και να τους ξεκαθαρίσετε ότι αν νιώσουν ότι εσείς ο ίδιος αθετήσατε κάποιον κανόνα, να σας το συζητήσουν.

Ο «Κώδικας Τιμής» μίας ομάδας είναι κάτι που πρέπει να αναπτύσσεται δυναμικά και να προσαρμόζεται στις εκάστοτε συνθήκες και ανάγκες της ομάδας. Άπαξ και τον υιοθετήσετε, θα δείτε σημαντικές βελτιώσεις στην αποδοτικότητα και στην ενέργεια της ομάδας.

Όταν απουσιάζουν κανόνες, οι άνθρωποι τείνουν να φτιάχνουν τους δικούς τους. Γι αυτό είναι σημαντικό ο επιχειρηματίας φαρμακοποιός να καθιερώσει έναν ηθικό κώδικα που θα ακολουθείται από την ομάδα του.

Για περισσότερες πληροφορίες στο πώς να τον θεσπίσετε, εμπιστευθείτε εξειδικευμένους επαγγελματίες, που έχουν την εμπειρία να κάνουν το φαρμακείο σας να απογειωθεί.